Skip Navigation Links



 
 

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1




    Asistenţa socială, ca și componentă importantă a protecţiei sociale, reprezintă un ansamblu de instituţii, programe, măsuri, activităţi, servicii specializate de protecţie a persoanelor, grupurilor, comunităţilor aflate temporar în dificultate, care din motive de natură socială, biologică, psihologică sau economică, nu au posibilitatea de a realiza prin mijloace și eforturi proprii un mod decent de viaţă.

    Indiferent de nivelul de dezvoltare al unei societăţi, asistenţa socială,  va fi utilă ca măsură de protecţie pentru persoanele vulnerabile/ defavorizate.
    Direcţia Generală de Asistenţa Socială şi Protecţia Copilului Sector 1 funcţionează ca instituţie publică de interes local, cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului Local al Sectorului 1 al municipiului Bucureşti ce are rolul de a identifica şi de a soluţiona problemele sociale ale comunităţii din domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilității, precum şi a oricăror persoane aflate în nevoie, prin servicii specializate pentru categoriile de persoane defavorizate.

     Misiunea instituţiei este de a asigura persoanelor domiciliate pe raza Sectorului 1 un sistem de asistenţă socială care să răspundă nevoilor identificate şi să ofere o securitate socială universală şi cuprinzătoare.
    Noile cerinţe de-a lungul anilor au creat şi diversificat o paletă largă de servicii sociale care au venit în întâmpinarea  satisfacerii nevoilor categoriilor defavorizate.     
    Principiile și valorile care stau la baza furnizării serviciilor sociale de către D.G.A.S.P.C. Sector 1 sunt următoarele:

  • solidaritatea socială, potrivit căreia întreaga comunitate participă la sprijinirea persoanelor vulnerabile care necesită suport şi măsuri de protecţie socială pentru depăşirea sau limitarea unor situaţii de dificultate, în scopul asigurării incluziunii sociale a acestei categorii de populaţie;
  • subsidiaritatea, potrivit căreia, în situaţia în care persoana sau familia nu îşi poate asigura integral nevoile sociale, intervin colectivitatea locală şi structurile ei asociative şi, complementar, statul;
  • universalitatea, potrivit căreia fiecare persoană are dreptul la asistenţă socială, în condiţiile prevăzute de lege;
  • respectarea demnităţii umane, potrivit căreia fiecărei persoane îi este garantată dezvoltarea liberă şi deplină a personalităţii, îi sunt respectate statutul individual şi social şi dreptul la intimitate şi protecţie împotriva oricărui abuz fizic, psihic, intelectual, politic sau economic;
  • abordarea individuală, potrivit căreia măsurile de asistenţă socială trebuie adaptate situaţiei particulare de viaţă a fiecărui individ; acest principiu ia în considerare caracterul şi cauza unor situaţii de urgenţă care pot afecta abilităţile individuale, condiţia fizică şi mentală, precum şi nivelul de integrare socială a persoanei; suportul adresat situaţiei de dificultate individuală constă inclusiv în măsuri de susţinere adresate membrilor familiei beneficiarului;
  • parteneriatul, potrivit căruia autorităţile publice centrale şi locale, instituţiile publice şi private, organizaţiile neguvernamentale, instituţiile de cult recunoscute de lege, precum şi membrii comunităţii stabilesc obiective comune, conlucrează şi mobilizează toate resursele necesare pentru asigurarea unor condiţii de viaţă decente şi demne pentru persoanele vulnerabile;
  • participarea beneficiarilor, potrivit căreia beneficiarii participă la formularea şi implementarea politicilor cu impact direct asupra lor, la realizarea programelor individualizate de suport social şi se implică activ în viaţa comunităţii, prin intermediul formelor de asociere sau direct, prin activităţi voluntare desfăşurate în folosul persoanelor vulnerabile;
  • transparenţa, potrivit căreia se asigură creşterea gradului de responsabilitate a administraţiei publice centrale şi locale faţă de cetăţean, precum şi stimularea participării active a beneficiarilor la procesul de luare a deciziilor;
  • nediscriminarea, potrivit căreia persoanele vulnerabile beneficiază de măsuri şi acţiuni de protecţie socială fără restricţie sau preferinţă faţă de rasă, naţionalitate, origine etnică, limbă, religie, categorie socială, opinie, sex ori orientare sexuală, vârstă, apartenenţă politică, dizabilitate, boală cronică necontagioasă, infectare HIV sau apartenenţă la o categorie defavorizată;
  • eficacitatea, potrivit căreia utilizarea resurselor publice are în vedere îndeplinirea obiectivelor programate pentru fiecare dintre activităţi şi obţinerea celui mai bun rezultat în raport cu efectul proiectat;
  • eficienţa, potrivit căreia utilizarea resurselor publice are la bază respectarea celui mai bun raport cost-beneficiu;
  • respectarea dreptului la autodeterminare, potrivit căreia fiecare persoană are dreptul de a face propriile alegeri, indiferent de valorile sale sociale, asigurându-se că aceasta nu ameninţă drepturile sau interesele legitime ale celorlalţi;
  • activizarea, potrivit căreia măsurile de asistenţă socială au ca obiectiv final încurajarea ocupării, în scopul integrării/reintegrării sociale şi creşterii calităţii vieţii persoanei, şi întărirea nucleului familial;
  • caracterul unic al dreptului la beneficiile de asistenţă socială, potrivit căruia pentru aceeaşi nevoie sau situaţie de risc social se poate acorda un singur beneficiu de acelaşi tip;
  • proximitatea, potrivit căreia serviciile sunt organizate cât mai aproape de beneficiar, pentru facilitarea accesului şi menţinerea persoanei cât mai mult posibil în propriul mediu de viaţă;
  • complementaritatea şi abordarea integrată, potrivit cărora, pentru asigurarea întregului potenţial de funcţionare socială a persoanei ca membru deplin al familiei, comunităţii şi societăţii, serviciile sociale trebuie corelate cu toate nevoile beneficiarului şi acordate integrat cu o gamă largă de măsuri şi servicii din domeniul economic, educaţional, de sănătate, cultural etc.;
  • concurenţa şi competitivitatea, potrivit cărora furnizorii de servicii sociale publici şi privaţi trebuie să se preocupe permanent de creşterea calităţii serviciilor acordate şi să beneficieze de tratament egal pe piaţa serviciilor sociale;
  • egalitatea de şanse, potrivit căreia beneficiarii, fără niciun fel de discriminare, au acces în mod egal la oportunităţile de împlinire şi dezvoltare personală, dar şi la măsurile şi acţiunile de protecţie socială;
  • confidenţialitatea, potrivit căreia, pentru respectarea vieţii private, beneficiarii au dreptul la păstrarea confidenţialităţii asupra datelor personale şi informaţiilor referitoare la viaţa privată şi situaţia de dificultate în care se află;
  • echitatea, potrivit căreia toate persoanele care dispun de resurse socioeconomice similare, pentru aceleaşi tipuri de nevoi, beneficiază de drepturi sociale egale;
  • focalizarea, potrivit căreia beneficiile de asistenţă socială şi serviciile sociale se adresează celor mai vulnerabile categorii de persoane şi se acordă în funcţie de veniturile şi bunurile acestora;
  • dreptul la liberă alegere a furnizorului de servicii, potrivit căruia beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia are dreptul de a alege liber dintre furnizorii acreditaţi.
Text adaptat din Articolul 2 si Articolul 5, Legea nr.292/2011 - Legea asistenței sociale
 

 
21/04/2022 - Listele finale cuprinzând cererile validate pentru înscrierea copiilor la centrele de zi tip creșă sesiunea Aprilie 2022
13/04/2022 - Listele provizorii cuprinzând cererile validate pentru înscrierea copiilor la centrele de zi tip creșă sesiunea Aprilie 2022
08/04/2022 - Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1 continuă campania de recrutare și identificare a persoanelor care doresc să devină asistenți maternali pentru a lua în plasament copiii aflați în dificultate.
05/04/2022 - A început sesiunea de înscriere a copiilor la centrele de zi tip creșă pentru anul școlar 2021-2022, sesiunea Aprilie 2022
28/03/2022 - Anunț privind organizarea unei sesiuni suplimentare pentru înscrierea copiilor la centrele de zi tip creșă pentru locurile disponibile pentru anul școlar 2021 - 2022, cu dată de începere a frecventării 02 mai 2022
25/02/2022 - Deschiderea celui de-al doilea centru comunitar destinat persoanelor vârstnice a fost inaugurat în sectorul 1
08/02/2022 - Listele finale cuprinzând cererile validate pentru înscrierea copiilor la centrele de zi tip creșă sesiunea ianuarie 2022
02/02/2022 - Listele provizorii cuprinzând cererile validate pentru înscrierea copiilor la centrele de zi tip creșă sesiunea Ianuarie 2022
26/01/2022 - A început sesiunea de înscriere a copiilor la centrele de zi tip creșă pentru anul școlar 2021-2022, ianuarie 2022
17/01/2022 - Anunț privind organizarea unei sesiuni suplimentare pentru înscrierea copiilor la centrele de zi tip creșă pentru locurile rămase disponibile după sesiunea anterioară și redistribuiri pentru anul școlar 2021-2022, dată de începere 14 februarie 2022
mai multe ...
 

 
05/05/2022 - Rezultatul probei interviu privind angajarea de personal contractual, fără concurs, pentru o durată determinată de 12 luni, cu posibilitatea prelungirii anuale, care nu poate fi mai mare de 3 ani.
02/05/2022 - Rezultatul privind selecția dosarelor pentru angajarea de personal contractual, fără concurs, pentru o durată determinată de 12 luni, cu posibilitatea prelungirii anuale, care nu poate fi mai mare de 3 ani, în cadrul DGASPC Sector 1- Casa Sfântul Ștefan
20/04/2022 - Anunț privind angajarea de personal contractual, fără concurs, pentru o durată determinată de 12 luni, cu posibilitatea prelungirii anuale care nu poate fi mai mare de 3 ani
10/01/2022 - REZULTATELE FINALE ALE EXAMENULUI DE PROMOVARE ÎN GRADUL IMEDIAT SUPERIOR CELUI DEŢINUT DE CĂTRE FUNCŢIONARII PUBLICI DIN CADRUL DIRECŢIEI GENERALE DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI SECTOR 1 DIN DATA DE 05-06 IANUARIE 2022
10/01/2022 - REZULTATE FINALE ALE EXAMENULUI DE PROMOVARE ÎN CLASĂ A FUNCŢIONARILOR PUBLICI DIN CADRUL DIRECȚIEI GENERALE DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILULUI SECTOR 1 DIN DATA DE 05 - 06 IANUARIE 2022
07/01/2022 - REZULTATELE INTERVIULUI LA EXAMENUL DE PROMOVARE ÎN GRADUL IMEDIAT SUPERIOR CELUI DEŢINUT DE FUNCŢIONARII PUBLICI DIN CADRUL DIRECŢIEI GENERAL DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI SECTOR 1 DIN DATA DE 04.12.2022
07/01/2022 - REZULTATUL PROBEI INTERVIU LA EXAMENUL DE PROMOVARE ÎN GRADUL IMEDIAT SUPERIOR CELUI DEŢINUT DE CĂTRE FUNCŢIONARII PUBLICI DIN CADRUL DIRECŢIEI GENERALE DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI SECTOR 1 DIN DATA DE 06 IANUARIE 2022
06/01/2022 - REZULTATUL PROBEI SCRISE LA EXAMENUL DE PROMOVARE ÎN GRADUL IMEDIAT SUPERIOR CELUI DEŢINUT DE CĂTRE FUNCŢIONARII PUBLICI DIN CADRUL DIRECŢIEI GENERALE DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI SECTOR 1 DIN DATA DE 05 IANUARIE 2022
06/01/2022 - REZULTATUL PROBEI SCRISE LA EXAMENUL DE PROMOVARE ÎN CLASĂ DE CĂTRE FUNCŢIONARII PUBLICI DIN CADRUL DIRECŢIEI GENERALE DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI SECTOR 1 DIN DATA DE 05 IANUARIE 2022
28/12/2021 - REZULTATUL SELECŢIEI DOSARELOR DE ÎNSCRIERE LA EXAMENUL PENTRU PROMOVAREA ÎN CLASĂ A FUNCŢIONARILOR PUBLICI DIN CADRUL DIRECŢIEI GENERALE DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI SECTOR 1
mai multe ...
  
  Harta site-ului DGASPC Sector 1
 Administrare